Herent doet 's nachts opnieuw meer licht aan!

De voorbije jaren heeft het Herents gemeentebestuur (N-VA, CD&V en Open VLD) sterk ingezet op een versnelde verledding van onze straatverlichting. Intussen werden al meer dan de helft van de oude lampen vervangen door nieuwe, dimbare LEDs.
Vorig jaar werd ook voor het eerst het brandregime aangepast, aan het Brampad (een populaire fietsroute van en naar Leuven). De lichten werden 's nachts niet meer gedoofd, maar gedimd. Dit jaar werd de rest van de F3 (de fietsostrade tussen Leuven en Brussel) onder handen genomen, zodat onze wandelaars en fietsers nu 's nachts deze route niet langer in complete duisternis moeten volgen - toch niet het stuk op het Herents grondgebied. Naast nuttig is het nieuwe brandregime is ook zuinig, en moeten we voor méér licht, niet meer betalen.
Daarmee zijn de beloofde 300 straatlampen voor 2023 vervangen en op dimbaar gezet. Maar we gaan nog een stapje verder: zo zullen in het centrum van Veltem nog twee bijkomende lussen vervangen worden door dimbare LED. Bedoeling is dit ook nog dit jaar uitgevoerd te krijgen - goed voor nog eens meer dan 200 straatlampen.
Dat zou 500 verledde straatlampen alleen al dit jaar betekenen en daarmee komt Herent aan 64% verledding in totaal van alle straatlampen op haar hele grondgebied. Een fraai resultaat dat goed is voor onze energie uitgaven en aangenaam voor onze inwoners.

Plaats als eerste een reactie

Controleer je email om je profiel te activeren

Gemaakt door Code Nation via NationBuilder